Wywiad z Panią Beatą Witkowską-Krause, instruktorem zajęć z mozaiki ceramicznej.

Wsród instruktorów Kreatywnie.com pojawiła się nowa osoba, która z wielką energią poświęca się tworzeniu mozaiki ceramicznej i postanowiła podzielić się z nami swoją wiedzą. Poniżej krótki wywiad z panią Beatą Witkowską-Krause.

DF: Dzięki swojej pracy mam szczęście poznawać osoby takie jak Pani – pełne energii i twórcze, zaangażowane w to, czym się zajmują. Jednym słowem podobnie „zakręcone” na punkcie kreatywnej działalności jak ja sama. Zawsze tak było w Pani przypadku?

BWK: Można powiedzieć, że zawsze. Gdzieś w środku chęć tworzenia i realizowania się poprzez swoje prace była zawsze moim marzeniem.

DF: Czy mozaika pojawiła się na Pani drodze przypadkowo, czy był to świadomy wybór? Jakie były okoliczności spotkania z tą techniką i początki pracy?

BWK: Mozaika pojawiła się na mojej drodze przypadkowo. Jestem dekoratorem wnętrz i przy okazji pracy nad jednym z moich projektów zostałam poproszona o pomoc przy realizacji zabudowy wanny mozaiką. Było to dla mnie prawdziwe wyzwanie, nigdy wcześniej nie miałam do czynienia z tą formą tworzenia. Zostałam rzucona na głęboką wodę. Dostałam do ręki garść maleńkich płyteczek, cęgi i zadanie by wykonać z tego jaszczurkę… i wykonałam. Efekty pracy można zobaczyć na stronie Pixelmosaic. Był to początek mojej współpracy z firmą Pixelmosaic pana Bartłomieja Chojana, od którego  nauczyłam się od podstaw sztuki tworzenia mozaiki. Początkowo robiłam tylko projekty, ale mój zapał i chęć  uczestniczenia w realizowaniu tych projektów zaowocował  dalszymi pracami. Duże wymagania, nacisk na dokładność, wręcz pedantyczne podejście do najmniejszego nawet szczegółu w każdej z wykonywanych prac spowodowały, że szybko opanowałam podstawy tej techniki, a co za tym idzie moje prace były coraz lepsze.

DF: Oglądając dzieła, które przynosi Pani do naszej pracowni zawsze jestem pełna podziwu dla ich jakości i niesamowitego wkładu wyobraźni przestrzennej. Jak powstają projekty, nad którymi Pani pracuje? Skąd inspiracje?

BWK: Moją pierwszą samodzielną pracą, zarówno jeśli chodzi o projekt, jak i wykonanie były mozaikowe manekiny. Projekty powstają pod wpływem impulsu. Przy manekinach był to na przykład kształt i poza. Jeden z manekinów wyróżniał się taneczną pozą dlatego jako motyw mozaiki wybrałam motyw muzyczny – podobiznę wokalistki rockowej Blondie.

DF: Pani najciekawszy projekt? Który przedmiot szczególnie Pani wspomina?

BWK: Drugi z manekinów był większym wyzwaniem ze względu na jego sztywną i dość nienaturalną pozę. Szczęśliwie udało mi się przekuć jego mankamenty na atuty i owa nienaturalna poza manekina stała się wyjściowym motywem do stworzenia dzieła o tematyce pantomimy. Jestem bardzo zadowolona z efektu końcowego szczególnie ze względu na pierwsze wahania i moje wątpliwości. Może właśnie dlatego ten projekt wspominam ze szczególnym sentymentem.

DF: Wiem, że sama pani tworzy materiały do mozaiki – czy można gdzieś kupić płytki ceramiczne, które pani wytwarza?

BWK: Materiały do tworzenia mozaiki wypalane są w pracowni Pixelmosaic. Tam właśnie wycinamy i pokrywamy szkliwem odpowiednio przygotowaną glinę. Płyteczki możemy wykonać na indywidualne  zamówienie.

DF: Czy każdy może zamówić u Pani mozaikę do swojego domu/mieszkania?

BWK: Wszelkie prace związane z tworzeniem mozaiki możemy wykonać według naszego projektu lub na życzenie klienta. Mozaikę oczywiście może zamówić każdy – zarówno firma , jak i osoba prywatna.

DF: W mojej ocenie my Polki jesteśmy ogromnie praktyczne i twórcze – wysoko cenimy umiejętności własnoręcznego wykonywania wszelkiego rodzaju przedmiotów użytkowych. Od jakiegoś czasu można pod Pani okiem nauczyć się podstaw mozaiki w naszej pracowni. Jak Pani ocenia zainteresowanie warsztatami?
BWK: Warsztaty, które prowadzę   w „Kratywnie.com” dają mi wiele radości. Być może miałam ogromne szczęście, gdyż  panie, które uczestniczyły w zajęciach stworzyły naprawdę piękne i bardzo dobre technicznie prace. Każda mozaika była inna mimo, że powstała na tym samym przedmiocie. Niesamowitym przeżyciem jest porównanie na koniec zajęć wszystkich prac kursantów. Powstałe w ciągu 4 godzin prace w piękny sposób odzwierciedlają duszę Pań, które przychodzą na zajęcia. Ja sama staram się czerpać z tych dzieł nieco inspiracji i wiedzy dla siebie.  Faktycznie Polki mają duże poczucie piękna i potrafią wyrazić to w swoich pracach.
 
DF: Życzę Pani samych sukcesów i wielu pomysłów w dalszej pracy z mozaiką!

BWK: Bardzo dziękuję

Kontakt do firmy Pixelmosaik: http://www.pixelmosaic.com.pl/
Warsztaty z mozaiki w Kreatywnie.com: http://www.kreatywnie.com//?t=page&s=1&d=233











Fot. Beata Witkowska-Krause, projekt własny.

















Fot. Małgorzata Szareyko-Grzybowska, praca wykonana na warsztatach mozaiki w Kreatywnie.com

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty