jesienny portfel

Z dużą radością zabrałam się do wykonania tego zadania.
Dostałam gotowy portfelik, czyli nie musiałam się zajmować mokrą wełną, za czym szczerze nie przepadam. Mogłam od razu robić to co lubię, a w efekcie końcowym mam całą pracę z wełny (no w 90% bo portfelik ma zamek i wyściółkę w środku - nie z wełny ;) ).
Druga radość była związana z całkiem nową igłą - ale o niej za chwilkę, najpierw fotki portfelika.

Ptaszki są drewniane - puste miejsca w środku ptaszka - na portfelu - potraktowałam jak szablon. Wełna ufilcowana bardzo mocno, w kilku miejscach jest poprzekładana przez drewniane elementy- więc nie trzeba było go inaczej mocować.
A teraz igła.
Dostałam informację, że czeka na mnie w kreatywnie.com nowa igła do szybkiego filcowania. Pomyślałam sobie wtedy - "Szybkie filcowanie hmm ...  no zobaczymy, ale szybciej to się filcuje jak się szybciej igłą rusza." Miałam już w swoich rękach 14 rożnych igieł i wydawało mi się, że igły do filcowania da się podzielić na 4 kategorie ze względu na:
- grubość igły
- odległość tych haczyków od czubka igły
- przekrój igły
- kierunek haczyków na igle
Ta nowa igła każe mi zweryfikować swoją wiedzę, ponieważ okazuje się, że przy filcowaniu ma też znaczenie kształt tych haczyków. Zrobiłam zdjęcie dla porównania z inną igła (ponieważ tryb makro mojego aparatu odmawia posłuszeństwa, nie jest zbyt zbyt wyraźne) - nowa igła po lewej.
Ma ona normalny przekrój (trójkątny). Jest igłą, która ma po 3 wcięcia na każdej krawędzi (wszystkie, które ja widziałam mają po dwa haczyki na krawędź). W innym układzie.
Sprostowuję to co napisałam wcześniej. Oczywiście po 3 haczyki na krawędzi mają wszystkie igły firmy CLOVER - ja po prostu źle policzyłam złamaną igłę - bardzo przepraszam za błąd liczbowy - ale cała reszta opisu i wrażeń się zgadza :).
Dzięki temu rzeczywiście filcuje się szybciej - podobnie jak w przypadku igieł o przekroju gwiazdy (wcięć mają one po 2, ale więcej krawędzi). 
Moje wrażenia pewnie mało wam mówią, więc postanowiłam jakoś to pokazać.
Prawa strona filcu akrylowego z dwoma kłębkami czesanki (każda ukłuta równą ilość razy - 22, ale różnymi igłami). Po tej stronie niby wielkiej różnicy nie ma - co oczywiście jest też plusem, bo igła nie robi większych dziur czy czegoś w tym stylu.
 A to już lewa strona - różnica widoczna gołym okiem.
Do filcowania czesanki między wolnymi przestrzeniami ptaszka tej nowej igły nie używałam - trochę miałam stracha ;)


Ze sklepu Kreatywnie.com wykorzystałam następujące produkty:
- igła do szybkiego filcowania



- gotowy portfel (dostępny w kilkunastu kolorach) - ja wybrałam oliwkowy 
Dostępne są też różne rozmiary! 
- wełna gręplowana w 4 kolorach, te i inne dostępne w sklepie stacjonarnym

- formatka ptaszek

Wszystkie preparaty kupisz w stacjonarnej pracowni w Poznaniu:
Kreatywnie.com, ul. św. Czesława 12, 61-575 Poznań, tel. 61 833 43 53, www.kreatywnie.com
od 28.10.2013 ul. Zeylanda 4/2 Poznań
pozdrawiam





Komentarze

  1. Zawsze podziwiam prezcyzję z jaką powstają projekty z Obdaruj.eu, a do tego ujęło mnie zastosowanie firmatek ptaszkowych!

    OdpowiedzUsuń
  2. Przepraszam wszystkich, których wprowadziła w błąd tymi haczykami na igle! Już wszystko poprawiłam. Źle policzyłam te wcięcia na złamanych igłach firmy CLOVER - obiecuję więcej nie mieszać ;)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty