Mixmediowe pudełko z sukienką w prezencie - DIY, tutorial

- Czy wiesz mamo, że w Polsce nie ma Mikołaja?
Nadszedł ten smutny moment, kiedy mój syn odkrył skąd się biorą prezenty. Żeby nie było tak łatwo w całej historii babci udało się jednak zasiać ziarno niepewności zadając pytanie "w takim razie kto dla mnie przygotowuje prezenty, skoro ja nie mam rodziców". Proces myślowy trwa i jest chyba jednak iskra nadziei, że honorowy Mikołaj z Finlandii tu bywa ... :).
W ten wyjątkowy czas mam dla Was dwie wiadomości - pudełko z sukienką schodzi w listy warsztatów po udanym sezonie, ostatnie zajęcia planuję na 28.11: http://www.kreatywnie.com/?t=page&s=1&d=350. Dla tych, którzy nie zdążą lub wolą spróbować własnych sił mam mały upominkowy kurs obrazkowy.

W programie pojawiły się nowe mixmediowe pudełka warsztatowe:
- z efektem juty / jeansu
- książka
- pudełko z okienkiem

Materiały i narzędzia:
biała farba kredowa lub podkład
biały wosk kredowy
medium do transferu
podkład akrylowy
klej do serwetek
farby w mgiełkach
pasta modelarska biała
folia do sospeso
serwetki
formatka z tektury - manekin
pędzle, pędzle gąbkowe
klej na gorąco
szablon 3D
szpatułka do pasty
dłutka do sospeso, podkładka gąbkowa
mały tealight

Jak się do tego zabrać? Malujemy najpierw pudełko na biało i wykonujemy transfer. W tym przypadku użyłam medium do transferu firmy Heritage i techniki lewostronnej. Na zdjęciach nie widać, że przykleiłam namoczony transfer tym samym preparatem grafiką do dołu, następnie "kulkowałam" papier do momentu, kiedy napis stał się bardzo dobrze widoczny. Transfery to dość szerokie zagadnienie, któremu poświęciłam ośmiogodzinny kurs weekendowy.
Kolejny etap to reliefy. Użyłam szablonu 3D, który wystarczy wypełnić dowolną pastą modelarską. Sukienka i kwiaty powstały z folii do sospeso. Szablon sukienki po prostu narysowałam na zwykłej kartce i wycięłam. Gotowe uformowane elementy pobieliłam suchym pędzlem i podkładem.
Jak zacząć przygodę z sospeso? Gotowy materiał krok po kroku znajdziecie TUTAJ.
Pudełko po wyschnięciu reliefów zostało pomalowane farbami w mgiełkach. Farby można nie tylko rozpylać atomizerem, ale również nakrapiać jeśli potrzebne są mocniejsze elementy kolorystyczne.
Całość zmontowałam klejem na gorąco, a następnie wybieliłam białym woskiem kredowym Amazona.


Pozdrawiam Was serdecznie, Dorota z Kreatywnie.com



















Komentarze

Popularne posty