A Ty jak korodujesz? DIY, tutorial

Absolutnie każde warsztaty to dla mnie skarbnica wiedzy na tematy czasami od siebie bardzo oderwane. Podczas ostatniego spotkania z Powertex odkryłam na nowo pigmenty. Okazało się, że poza oczywistymi dla mnie sposobami ich użycia, można z nich wyczarować efekt rdzy w kilka minut. Dla mnie rewelacja - ponieważ jest mi potrzebny na warsztatach, a sposób z proszkiem metalicznym zajmuje około 12-24 godzin.
Poniżej moja mała instrukcja krok po kroku w skrócie i tradycyjnie zdjęcie po zdjęciu.



Potrzebujesz:
pasty heavy body
pasty mineralnej metalicznej
pigmentów: ochra, czerwona ochra, mocca
szpatułki
tekturki
wosku turkusowego

Nałóż pastę mineralną na tekturkę w dość dużej ilości, oczyść brzegi.
Na tacce wymieszaj pigmenty z pastą żelową.
Wcieraj "rdzę" okrężnymi ruchami w pastę metaliczną.
Całość można spatynować turkusowym woskiem.
Gotowe! Zardzewiałe okucie w 5 minut! :)

Pozdrawiam Was serdecznie, Dorota z Kreatywnie.com

Komentarze

Popularne posty