Nie wiedziałam, że sama potrafię

"Jak Pani uważa, ładnie wyszło?"
Spojrzałam na pracę uczestniczki moich warsztatów i złapałam się za głowę ...
"Wie Pani, ja nigdy nie oceniam czy ładnie, bo to rzecz względna, ale to na pewno nie jest też pittorico, możemy powtórzyć wszystko o czym opowiadałam, jeśli to pomoże ... "
"Mi się podoba!" fuknęła i z dalszym zapałem dorysowywała regularny pasek wokół wszystkich motywów, które napotkał jej pędzel.
"Nie umiem tłumaczyć i nikt mnie nie słucha" - tak wtedy myślałam. Byłam zła na moje klientki i byłam zła na siebie. Grupa za grupą, zawsze trafiał się ktoś, kto temat łapał w lot. Wiedziałam jednak, że to nie moja zasługa, a naturalny talent lub artysta plastyk, który pojawił się na moich warsztatach z ciekawości. Zawsze za to było kilka osób, które były tą techniką bardzo sfrustrowane.
"No dobrze, jeśli nikt mnie nie słucha to znaczy, że po prostu źle mówię". Od tego zaczęłam. Wybrałam inny moment na tłumaczenie, starałam się świadomie przyciągnąć uwagę, przygotowałam ściągę w punktach i położyłam tuż pod nosem. Całość opatrzyłam przykładami, żartami, obrazami, porównaniami. Było lepiej, ale ciągle nie tak jak sobie wyobrażałam.
Dlaczego ja umiem?
Patrzyłam na ręce, wyjmowałam pędzelek, pomagałam dobrać kolory, podchodziłam do każdego osobno.
"W mieszance jest za dużo farby", "proszę spróbować pracować po 1 centymetrze", "proszę spróbować zmieszać kilka kolorów"...
Dzień za dniem, rok po roku zebrałam listę błędów, które przeszkadzają w skutecznej nauce.
I wiesz co?
Teraz najczęściej słyszę - "nie wiedziałam, że potrafię sama zrobić coś tak pięknego" ...

Poniżej znajdziesz mój film o barwnych cieniowaniach pigmentami - jest się z czego pośmiać. Bardzo mi zależało, żeby pokazać podstawy, ale w trakcie kręcenia filmu kot właził w kadr, mój ukochany śpiewał i gadał do siebie malując przedpokój, a z radia płynął gospel ... Praca w trudnych warunkach :). Mam nadzieję, że film ostatecznie jest jednak użytkowy. Kociokwik wyciszyłam, został mój głos :).
Pozdrawiam Cię serdecznie, Dorota z Kreatywnie.com






Komentarze

Popularne posty