Zdrowa ignorancja i indywidualizm

Czy znasz historię Cliffa Younga?
To najbardziej nietypowy maratończyk w historii zabójczego biegu o dystansie 875 km z Sydney do Melbourne. Najbardziej wyczerpującego ultramaratonu na świecie.
Zawodnicy biegną 6-7 dni po kilkanaście godzin.
W 1983 roku organizatorzy z zaskoczeniem zauważyli na starcie 61 letniego zawodnika, który stawił się w kombinezonie roboczym i kaloszach.
„Kim jesteś i co tu robisz?”
„Jestem Cliff Young. Jestem z dużego rancza za Melbourne, gdzie hodujemy owce i uprawiamy kartofle.”
„Naprawdę chcesz wziąć udział w tym wyścigu?”
„Tak”, przytaknął.
„Chyba zwariowałeś. Nie ma takiej możliwości, że go przebiegniesz.”

Ich powątpiewanie nie zaszokowało go, bez wahania udzielił tej zdumiewającej odpowiedzi:

„Tak, przebiegnę”, powiedział. „Wychowałem się na farmie, gdzie nie było nas stać na konie albo traktory i przez całe moje życie – aż do czasu, kiedy cztery lata temu zarobiliśmy w końcu trochę pieniędzy i kupiliśmy traktor – zawsze kiedy przyszły burze, musiałem wychodzić w pole, by zgonić owce. Mieliśmy 800 hektarów ziemi i 2.000 owiec. Nieraz musiałem za nimi ganiać przez dwa albo trzy dni. Trwało to bardzo długo, ale zawsze je w końcu dorwałem. Myślę, że mogę przebiec ten wyścig; to tylko dwa dni więcej. Pięć dni. Ganiałem za owcami przez trzy.”*

Na początku wyścigu Cliff został daleko w tyle. Jednak wkrótce okazało się, że postanowił on biec nieprzerwanie bez snu, aż do mety. W ciągu ostatniej nocy przegonił profesjonalistów. Udało mu się nie tylko pokonać dystans i nie umrzeć, ale również wygrać i pobić rekord czasowy o 9 godzin. Stał się narodowym bohaterem.

Wiesz co zaważyło na jego sukcesie?
Zdrowa ignorancja: Cliff nie wiedział, że trzeba spać minimum po 6 godzin, żeby przeżyć ten morderczy bieg. On po prostu biegł, aż dobiegł do mety. Indywidualiści robią rzeczy których jeszcze nikt nie dokonał, nawet nie próbował dokonać, bo nie wiedzą, że są niemożliwe.*
i
Indywidualizm: Cliff nie wzorował się na najlepszych, nie starał się im dorównać, bo nie pokonałby najlepszych na świecie trzydziestolatków biegnąc ich sposobem. On po prostu wierzył w to, co wie i co potrafi by iść swoją drogą. I tylko w swój niekonwencjonalny sposób mógł odnieść prawdziwie niepowtarzalny sukces, wynik na jakościowo całkowicie innym poziomie niż wszystko, co do tej pory zostało osiągnięte. Sukces tak wielki, że to na nim się później wzorowano.*


Próbuję więc nie myśleć o tym czego nie umiem, bądź czego nie wolno.Wychodzę z założenia, że to potrafię, wystarczy że będę wytrwała i zrobię to po swojemu. Poniższy projekt, jakkolwiek lekko i prosto wygląda - dla mnie był zmaganiem na miarę mojego prywatnego ultramaratonu :).
Bieg przez techniki i własne ograniczenia, które postanowiłam zdrowo zignorować.
Pozdrawiam Cię serdecznie, Dorota z Kreatywnie.com







Do filmu użyłam:
www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Zywica-perlowa-Pentart/963
www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Pasta-modelarska-biala-mixmedia/965 www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Masa-modelarska-soft-clay-160-g/741 www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Kulki-male-230-ml/997
www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Pasta-sniegowa-50-ml/581
www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Podklad-bialy-akrylowy-100-ml/996

www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Blanc-de-Blanc-Farba-kredowa-Biala-150-ml/937
www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Klej-hobby-100ml/785
www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Heavy-body-gel-100-ml%2C-matowa-opalizujaca/1077 www.sklep.kreatywnie.com/pl/p/Foremka-silikonowa-sznurek-perel%2C-kulki/1067

Tekturki pochodzą ze strony: http://wycinanka.net/
*Cytaty pochodzą ze strony https://indywidualista.pl/2012/07/21/niesamowita-historia-cliffa-younga/

Komentarze

Popularne posty