Rób po swojemu - bombka z okienkiem, DIY, tutorial na święta

Całkiem niedawno brałam udział w warsztatach szycia. Temat bardzo przyjemny, piękna torba. Jednak podczas pracy czułam się bardzo zagubiona. Nie wiedziałam co będziemy robić po kolei, dlaczego mam wycinać coś o takim wymiarze, a nie innym, brakowało mi jakiegoś planu czy rozpiski, nie mówiąc o kartce na koniec ze ściągą na przyszłość. Chaos, niestety niezbyt twórczy.
Wszelkie próby komunikacji, z powodu dużej ilości uczestników byłe raczej ucinane "zaraz się dowiesz", "wycinaj i zapisuj", "jak to, to nie znasz ściegu X? ... " itd.
Dało mi to dużo do myślenia, bo było w sumie sympatycznie, a torba wyszła zjawiskowa.
Lubisz kiedy ktoś Cię poucza i z miną mentora komentuje "zgodnie ze sztuką ... powinno to być tak i siak ... ", "tak się nie robi!" "nie pytaj, zaraz się samo wyjaśni"? Jakkolwiek życzliwe są to rady, sposób ich przekazania blokuje słuchacza. Z przekory brniemy w rozwiązania, które choć szkodliwe, czasochłonne i niepraktyczne uznajemy za nasze własne. Co więcej, czujemy się sprytniejsze.
Bardzo zwracam uwagę na to, żeby podczas warsztatów komunikować się we właściwy sposób. Nie uważam się za mentora, jedynie za towarzysza w kreatywnej podróży. Wkraczam wtedy, kiedy moja obecność jest niezbędna, dbam o detale, ale przede wszystkim pozostawiam dużo przestrzeni na Twoje decyzje. Podczas ostatniego spotkania powstał genialny pomysł stworzenia tablicy z takim "rozkładem jazdy", z którego punkt po punkcie będziemy coś wykreślać.
Genialne w swojej prostocie :).
Jeśli właśnie zaczynasz swoją przygodę z decoupage i chcesz sprawdzić czy to dla Ciebie polecam Ci najłatwiejszą na świecie bombkę z okienkiem.
Ciesz się efektami i koniecznie daj znać, czy udało Ci się spróbować. Miłego oglądania.
Pozdrawiam Cię serdecznie, Dorota z Kreatywnie.com





Komentarze

Popularne posty