Polub wyrywanie



Technika serwetkowa to pochodna techniki decoupage i powstała z myślą o naszych podstawowych potrzebach: ma być wygodniej, szybciej i taniej. Serwetki są łatwo dostępne i nie kosztują dużo, papier jest cienki więc po przyklejeniu łatwiej go zabezpieczyć. Zamiast spędzać czas na wycinaniu - wyrywamy motyw pozostawiając około 0,5 cm tła dookoła. Taki jest właśnie sens użycia techniki serwetkowej. Cienkie jak mgiełka, przyklejone motywy wyglądają jak ręcznie namalowane.

Pracochłonne wycinanie niektórych uspokaja i jest nieodłącznym elementem procesu tworzenia, warto jednak wtedy sięgnąć po papier klasyczny.
Kiedy podczas warsztatów podaję serwetki uczestniczki rozglądają się za nożyczkami i mało kto widzi na początku sens wydzierania. Nikt go na początku nie lubi :). 
Tymczasem serwetka o dobrze dobranym kolorze tła (dla mnie mogłyby istnieć po prostu białe) i motyw o postrzępionych brzegach potrafią zaoszczędzić nam mnóstwa pracy. Cięcia papieru wymagają większej ilości warstw lakieru i bez cieniowania często wyglądają jak naklejka.
A co zrobić kiedy mamy przedmiot np. w kolorze błękitnym i białą serwetkę? O tym następnym razem, mam sprawdzone sposoby.
A Wy? Wyrywacie czy wycinacie?

Pozdrawiam Was serdecznie, Dorota z Kreatywnie.com




Komentarze

  1. Ja jestem fanką wycinania:) jednak lubię próbować nowych technik, dlatego przy najbliższych pracach pewnie i wydzierania spróbuję:))
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo się cieszę, że mogłam Cię zainspirować :)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty