Szybki transfer noworoczny, DIY, tutorial

Postanowiłam dzisiejszy dzień spędzić na przyjemności przygotowania dla Was małego noworocznego upominku. W sylwestrowym nastroju wspominałam dawne szkolenie o drukowaniu na jedwabiu i na filcu. Musiałam przejechać niemal 1000 km, żeby wziąć w nim udział, byłam przekonana, że od tej pory moje filcowe projekty nabiorą indywidualnego charakteru i zasypię Was nadrukami i zdjęciami na filcu.
Tymczasem okazało się, że filc odszedł na dobre z mojego portfolio, a szkolenie wykorzystałam do zupełnie innych celów. Stało się elementem stałego programu o transferach i jest to mój niezawodny warsztatowy sposób na udane napisy, zdjęcia i nie tylko.

Zacznijmy od obrazka. Potrzebny jest napis w lustrzanym odbiciu. Po wykonaniu napisu i zapisaniu go jako obrazka otwieram go w programie IrfanView - ściągniecie go z http://www.irfanview.com/
Jest to jedno z moich ulubionych bezpłatnych narzędzi do prostej obróbki grafik. Korzystam z funkcji: image/Horizontal Flip - czyli odwróć obrazek w poziomie o 180 stopni. Tym sposobem mam gotowy napis do szybkiego transferu. Jeśli nie masz ochoty bawić się w obracanie obrazków po prostu napisz coś w edytorze tekstu i zanieś do punktu ksero z prośbą o kopię w lustrzanym odbiciu :).



Materiały:
napis wydrukowany na drukarce laserowej lub ksero
szybki transfer Pentartu
można go zastąpić eterycznym olejkiem lawendowym z apteki, który nie zawsze działa lub nitro (nie znoszę jego zapachu)
patyczek do uszu
patyczek do lodów
dowolna serwetka papierowa, można użyć białego papieru ryżowego
szary papier lub ręcznik papierowy

Ułóż szary papier, a następnie niezadrukowaną warstwę serwetki. Zwykle ją wyrzucamy, tymczasem idealnie przyda się do naszego transferu. Zadrukowaną część można użyć do techniki serwetkowej.

Połóż kartkę napisem do dołu. Nasącz napis patyczkiem do uszu wcierając okrężnymi ruchami medium do transferu. Pamiętaj żeby patyczek za każdym razem odsączyć lekko w papier, w przeciwnym razie medium będzie za dużo i pigment się rozmaże.

Teraz pocieraj napis patyczkiem do lodów. Należy ułożyć go dość płasko, nie pionowo i centymetr po centymetrze pocierać zadrukowany papier. Kąt nachylenia patyczka widać na zdjęciu, jest oparty o korek, tak powinno się go trzymać.

Gotowe! Napis na serwetce jest idealny, nadmiar medium wsiąkł w szary papier. Serwetkę można przeprasować żeby odparować transfer, a następnie przykleić ją klejem do decoupage w dowolnym miejscu na Twojej pracy.

Skąd ten sposób? Przecież można transferować od razu na przedmioty. Można, ale jeśli ktoś robi to po raz pierwszy nie zawsze mu się uda uzyskać taką jakość wydruku jaką sobie życzy. Serwetek mamy dużo, przyklejać umiemy, więc możemy ćwiczyć do skutku. Nieudane napisy po prostu wyrzucamy, unikając ponownego malowania, zdzierania lub szlifowania.

Powodzenia!

W nadchodzącym Nowym Roku 2017 życzę Wam udanej kreatywnej zabawy!
Dorota









Komentarze

Popularne posty