Jak zrobić napisy w decoupage

Dostałyśmy zamówienie na wieszaki z imionami. W trakcie ich wykonywania co druga osoba pytała nas czy można kupić takie napisy - tak więc postanowiłam wstawić tu mały kurs objaśniający jak je zrobić.
Sposobów na napisy jest całe mnóstwo - od szablonów, kalkomanii przez wydruki. Poniżej prezentacja mojego sprawdzonego sposobu, który wykorzystuję na codzień.

Potrzebne są: kartka A4, kawałek papieru ryżowego białego lub kremowego - w zależności od tła przedmiotu, klej montażowy do papieru i szablonów - może być np. Stamperii, chodzi o klej żelowy w sprayu. No i oczywiście drukarka - najlepiej jeśli jest laserowa.
Zamiast papieru ryżowego można też użyć papieru śniadaniowego.



W dowolnym edytorze tekstu wpisujemy napis w wybranej przez nas czcionce i wielkości. Najlepiej go sobie wydrukować - żeby mieć orientację jak duży ma być kawałek papieru ryżowego i gdzie go umieścić. Spryskujemy papier ryżowy klejem w sprayu i przykładamy do nadrukowanej kartki, tak żeby dokładnie przylegał. Można też użyć taśmy malarskiej lub klejącej - ważne żeby papier ryżowy usztywnić zwykłą kartką. Całość wkładamy do drukarki - i tu uwaga najlepiej jakoś zaznaczyć sobie kartkę, żeby wydrukować napis w tym samym miejscu, ja nigdy nie wiem w którą stronę mam ją włożyć więc zaznaczam sobie górę krzyżykiem :).



Po wydrukowaniu zdejmujemy papier ryżowy i wydzieramy napis z zapasem.



I gotowe, można przyklejać, w razie potrzeby podmalować i lakierować.



Życzymy przyjemności w kreowaniu własnych napisów! :)
Kreatywnie.com Poznań

Komentarze

  1. Ślicznie dziękuję za instruktaż, przyda się jak nic bo do tej pory chciałam popełnić parę napisów ale nie wiedziałam jak się za to zabrać, a ten sposób wydaje się prosty :)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Pani Dorotko, metody tej nie można porównywać z kursem kaligrafii u pani Basi Wilińskiej. Jest rewelacyjnie prosta!

    OdpowiedzUsuń
  3. a ja mam pytanie czym zabezpieczyć napis jeśli mam tylko atramentówkę ,jest na to jakiś sposób żeby się nie rozmazało pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Lakierem do włosów w sprayu :) - da się, ale to już zabawa. Nadają się właściwie tylko wydruki na laserówce.

    OdpowiedzUsuń
  5. Cudownie!
    A czy koniecznie musi to być papier ryżowy?
    Czy nie może być zwykły?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty