Znikająca serwetka ... DIY, tutorial

Obiecałam pokazać Wam co zrobić z białą serwetką, kiedy nie chcemy lub nie możemy jej wyciąć, a mamy nieco ciemniejsze tło. Przy tej okazji wypróbowałam farby Renasansu Ambiente Chalky Colors. Kupiłam sobie niedawno niewielki zestaw startowy, bo zaintrygował mnie wosk na bazie wody. Muszę powiedzieć, że jestem pod wrażeniem. Podkład wiążący z podłożem ma super konsystencję, krycie i szybko schnie. Moim zdaniem nadaje się po prostu jako podkład uniwersalny do różnego rodzaju farb akrylowych. Potestuję jeszcze na plastiku i pleksi, ale już mi się podoba. Farba akrylowa o kredowym wykończeniu również bardzo pozytywnie mnie zaskoczyła. Obiektywnie rzecz biorąc ma wszystkie właściwości kredówki. Nad woskiem jeszcze pracuję.
Podczas zdobienia bobinki użyłam transferu i grafiki ze strony:
http://thegraphicsfairy.com/victorian-graphic-dress-form-with-corset/
O samym transferze przeczytacie: TUTAJ

O co chodzi w tym mini projekcie? Żeby pokazać jak wyrwana biała serwetka podczas przyklejania na ciemniejsze tło praktycznie się "rozpuszcza".
Dzięki temu unikam wycinania motywów. Czasami jest to nawet niemożliwe, bo przyklejam np. napis.

Potrzebujesz:
Deseczki z dekorem
Farby Ambiente Chalky Colors
Podkładu
Nadrukowanej serwetki na białym tle
Wosku
Stempla i tuszu
Lakieru z połyskiem Pentart - zamiast kleju

Deseczkę maluję podkładem. Przy okazji - primery i gesso staram się zawsze wetrzeć w powierzchnię w małej ilości. Chodzi o to, żeby podkład spełnił też fukcję zatykającą pory - gruntującą. Byłam ciekawa jak primer poradzi sobie z przyczepnością do żywicy, która była dość gładka, dekor pokrył się bardzo dobrze.
Tutaj mała niespodzianka - gruntowanie na filmie. Zobacz jak wcierać gesso lub primer.

Na wyschnięty podkład nakładam farbę Chalky Colors.
Odbijam stempel z napisami.
Na wyschnięty tusz nakładam niewielką ilość lakieru z połyskiem. Rozcieram go w różne strony, tak żeby był klejący, ale nie mokry.
Palcami wtłaczam serwetkę w lakier. Dzięki temu uniknę zmarszczeń.
Teraz najważniejsze - tym samym lakierem dociskam serwetkę z góry i ... czary mary biała obwódka z papieru znika, zostaje sam wydruk. Na zdjęciu poniżej widać "rozpuszczoną" serwetkę w górnej połowie, dolna jeszcze jest widoczna. Przy okazji zaczął mi się rozmazywać tusz! :). Nauczka na przyszłość żeby popsikać go lakierem w sprayu przed rozpoczęciem klejenia.
Na koniec bielenie suchym pędzlem.
Całość woskujemy, polerujemy i gotowe! Bobinkę można owinąć koronką i posegregować domową pasmanterię.
Pozdrawiam Was serdecznie, Dorota z Kreatywnie.com

Komentarze

Popularne posty